Vážení
zákazníci,
zde najdete veškeré důležité informace o možném vzniku nároku na reklamaci a
jeho následném řešení.
Vaše práva kupujícího (spotřebitele) z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1925 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží (rostlina) při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal, má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly.
Právo z odpovědnosti za vady (dále jen „Reklamace“) je možné uplatnit pouze na zboží zakoupené od prodávajícího a v záruční době (doložit doklad o nákupu).
Jako kupující-spotřebitel jste oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době 24 měsíců od převzetí zboží.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
Záruční doba na sazenice v kontejnerech (květiny, zelenina) je dle zákona 219/2003 Sb. 3 týdny.
Prostokořenné sazenice lze reklamovat nejpozději do 30.6., avšak pouze z důvodu kvality rostliny. Záruka se vztahuje na to, že je rostlina v okamžiku dodání v pořádku a ne na ujmutí rostliny.
- Prostokořenné stromky s korunkou a keře musí kupující po výsadbě zakrátit – minimálně o 1/2 původní délky, broskvoně pak v kosterních větvích na 3 – 5 oček. Špičáky postačí zakrátit o 1/3.
- Kontejnerované rostliny není třeba zakracovat. Vyrovnává se tím poměr nadzemní a podzemní části.
- Pokud nebudou prostokořenné stromky a keře po výsadbě zastřiženy výše popsaným způsobem, případnou reklamaci nelze řešit a bude zamítnuta.
- Vždy je nutná zálivka bezprostředně po výsadbě, v případě sucha pak i nadále podle potřeby.
- Kontejnerované stromky vysazované v olistěném stavu je pak dobré první 1 – 2 měsíce zavlažovat v případě sucha asi 1 – 2 x týdně, dokud dobře nezakoření.
U zboží, které podléhá časem zkáze (rostliny), v případě zjištění poškození či jiné vady pořiďte snímek sortimentu, na kterém je jasně patrné poškození či vada. Bude tak možné reklamaci posoudit i v případě, že v době podání reklamace již nebudete mít reklamované zboží fyzicky k dispozici nebo nelze zboží v dané době fyzicky doložit (reklamace v době vegetace).
Zboží, které reklamujete, nelikvidujte!
Z důvodů posouzení oprávněnosti reklamace je možno požadovat vrácení reklamovaného zboží nazpět.
Má-li zboží vady, může spotřebitel požadovat dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má právo na bezplatné odstranění vady.
Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti máte i v případě odstranitelné vady, pokud nemůžete zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě máte i právo od smlouvy odstoupit.
Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu.
Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody vzniklé neodbornou a nepřiměřenou péčí, poškozením přírodními živly, zvířaty, chorobami nebo škůdci rostlin a vyšší mocí.
Vadu je spotřebitel povinen oznámit prodávajícímu (reklamovat) bez zbytečného odkladu, jakmile vadu zjistí, a to písemně (emailem) nebo osobně na prodejně.
Případné prodlení s reklamací při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady, znehodnocení zboží a může být důvodem k odmítnutí reklamace.
Věříme, že budete s kvalitou zboží a službami spokojeni a zachováte nám přízeň.
Zahradnictví Sasanka
Rakovník Ing. Zuzana Vrbová Dis. IČO: 04877527 DIČ: CZ8461181179